TOLONG LA KLIK...NAK BAYAR DUIT KETA

NANTI TOLONG LA KLIK2 HEARTBEAT NI....THANKS !!

MASA TAK LEH DIUNDUR

KAWAN2 SAYA

SAYA SAYANG KAWAN-KAWAN SAYA!

BLOG NI BERMULA

Isnin 27SEPT2010,16SYAWAL

Tuesday, January 4, 2011

SOLAT DHUHA

Salam 4 all..

Boleh saya tanya?Bila kali terakhir korang buat solat dhuha?


"Kekasihku Rasullullah Sallallahu ‘alaihi Wasallam telah berwasiat kepadaku tiga perkara, aku tidak meninggalkannya, iaitu ; supaya aku tidak tidur melainkan setelah mengerjakan witir, dan supaya aku tidak meninggalkan dua rakaat sembahyang Dhuha kerana ia adalah sunat awwabin, dan berpuasa tiga hari daripada tiap-tiap bulan"
( Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim )
Waktu Dhuha
Namenya pon dhuha kan..jadi, waktunya mesti lah pagi..dalam 20 minit selepas matahari terbit dan waktu solat dhuha berakhir sebelum menjelang waktu zohor...senang kate..waktu solat dhuha tu antara pukul 7pagi ke 1tghari..

Cara-Cara
Macam ni, seperti yang kita-kita semua maklum..Islam tu mudah kan...jadi, jangan lah kita mengcomplicatedkan  nya..macam tu jugak dengan solat dhuha..bagi yang tak hafal surah as-shams, baca lah surah ad-dhuha..kalau tak hafal jugak..tak ape..baca aje surah2 pendek dalam quran tu..apa yang penting, solat dhuha tu kena lah diniatkan betul-betul (Sahaja aku solat sunat Dhuha 2 rakaat kerana ALLAH Taala) dan sempurnakan rukun solat tu sendiri..itu aje..semudah A..B..C.. kan..:)

Doa 

klik untuk lebih besar
Ya Allah bahawasanya waktu duha itu waktu duhamu, kecantikan itu ialah kecantikanmu , 
keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu ,kekuasaan itu kekuasaanmu dan perlindungan itu perlindunganmu “. ” Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. ,Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu duha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaanmu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh”
Selepas Solat..
Allah akan lapangkan rezeki kita tau..seronok kan..:))
testimoni nya pada diri sendiri la..

kita akan dapat rasa perbezaan nya..
ALLAH akan mudahkan semua urusan kita..
pintu rezeki kita akan dibuka seluas-luasnya..
rasa mudah sangat rezeki tu masuk...
alhamdulillah..:))

% jom semua amalkan solat ni..
senang je..
insyallah kita akan senantiasa tenang....


n3 ni saya dapat kat aisyah Ahmad..
thanks..

0 comments:

Post a Comment